Діяльність психолога

Дяченко Марина Ігорівна – практичний психолог

Життєве кредо:

 

Життя – це шанс.
Скористайся ним.
Життя – це виклик.
Прийми його.
Життя – це скарб.
Бережи його!

 

Методична проблема над якою працює психолог: Покращення адаптації новоприбулих учнів до умов навчання та виховання в ліцеї.

Соціально-психологічна служба ліцею діє згідно наказу Міністерства освіти і науки України №27 від 03 травня 1999 року «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України.

Основною метою діяльності соціально-психологічної служби у ліцеї є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу з метою компетентнісного самовдосконалення вчителя і учня на гуманістично – інноваційних засадах, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників.

Соціально-психологічна служба ліцею в своїй роботі керується нормативно – правовими документами. Сюди відносяться :

  • Посадова інструкція практичного психолога закладу освіти;
  • Положення про психологічну службу системи освіти;
  • Методичні рекомендації щодо діяльності психологічної служби;
  • Етичний кодекс психолога;
  • Етичний кодекс соціального педагога
  • Лист МОУ 27.08.2000р. № 1/9 – 352 про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України
  • А також відповідно до плану роботи на рік та на місяць.

Психологічна служба навчально-виховного закладу діє в закладах і установах освіти та підпорядковується адміністративно — керівникові закладу, методично — керівникові психологічної служби відповідного рівня (головному психологові).

Пріорітетні завдання соціально- психологічної служби ліцею, які успішно виконуються:

  • створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
  • профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
  • соціально-психологічний супровід дітей пільгових категорій;
  • здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків.
  • сприяння повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умови для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
  • психологічне забезпечення допрофільного та профільного навчання учнів;
  • раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами;
  • психологічний супровід випускників до та під час зовнішнього незалежного оцінювання.

Модель психолого-педагогічного супроводу ліцеїстів включає такі напрямки роботи практичного психолога:

  • Психодіагностична робота
  • Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота (індивідуальна та групова)
  • Консультаційна робота (з педагогами та батьками)
  • Зв’язки з громадськістю
  • Психологічна просвіта
  • Організаційно - методична робота

 

Тренінгові заняття для ліцеїстів.

Тренінг сьогодні є незамінним елементом системи навчання й розвитку в будь-якому навчальному закладі. Тренінг – це насамперед навчання, що опирається на досвід людини, а також допускає, що присутні на тренінгу люди, окрім отримання нової інформації, мають можливість відразу використовувати її на практиці, виробляючи нові навички.

Психологічний тренінг — не лекція та не семінар, а один з найефективніших методів засвоєння інформації в групі.

З метою формування навичок співпраці, засад толерантності, вміння налагоджувати відносини у новому колективі,зміни поглядів на процес навчання, а саме усвідомлення його переваг та розуміння того, що він може надавати наснагу та задоволення, формування навичок ефективного спілкування, вміння знайти у собі ресурси для життя, розуміти краще людей та самого себе, були проведені тренінги спілкування у 8-х та 10-х класах.

У рамках місячника правового виховання у 9-х класах проводились тренінгові заняття «Захисти себе», мета яких полягала в інформуванні учасників тренінгу про проблеми та причини насильства, шляхи його подолання, підвищення відповідальності за власні думки, почуття та дії, виховання толерантності в учасників тренінгу.

 

Зупинити поширення СНІДу необхідно знаннями

Саме такий метод боротьби зі СНІДом обрали спеціалісти Рівненського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, які завітали до нашого ліцею 12 грудня і провели лекцію з елементами тренінгу для 10-х класів, приурочену до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом та ВІЛ-інфекцією.

Захід зацікавив десятикласників, тому вони жваво відповідали на запитання інформаційно-просвітницької програми. Створити у класі атмосферу серйозності події, важливості життєвого вибору допомагали привезені працівниками центру презентації та відеофільми соціального спрямування «Живи! Наркотикам – ні!!», «Не згуби своє життя!» тощо.

Провідні спеціалісти центру у справах сім’ї та молоді Оксана Миколаївна та Тетяна Миколаївна розповіли присутнім дітям про гостру небезпеку, що скривають у собі назви хвороб ВІЛ-інфекція та СНІД, надто серйозну, щоб пам’ятати про неї повсякчас у щоденному житті. Адже хвороба стрімко поширюється світом і, зокрема, Україною. Отже, ризик захворіти збільшується. Але захистити себе можливо – потрібно лише уважно ставитися до себе та оточуючих, сумлінно і з усією серйозністю підходити до вибору життєвих рішень.

Поради спеціалістів, особистий досвід та відповіді на численні запитання не залишили учасників байдужими до свого здоров’я та здоров’я майбутніх поколінь

+38 (0362) 65-18-89 (приймальня)

+38 (0362) 65-18-22 (вахтер)

м. Рівне, вул. Гайдамацька, 7а
rivne.repl@gmail.com

Всі права захищені © РЕПЛ | 2013-2019
Розроблено студією веб-дизайну «Div-Art»