Математика – цариця наук
Математика та мистецтво пов’язані здавна. Тривимірний простір можна переконливо показати і в мистецтві. Золотий перегин, що грубо дорівнює 1,618, був відомий ще Евкліду, і його в сучасності вважають таким, що постійно використовувався у мистецтві та архітектурі Стародавнього Єгипту, Греції.
Багато традиційних килимів мають центральне поле та кордони по периметру, і обидві частини можуть мати симетрії.
Складні решітки можна побачити в різьбленні по мармуру палаців.
Симетрія явно присутня і в текстильному мистецтві, в тому числі при створенні стьобаних предметів.
У західному мистецтві часто присутні платонові тіла та інші багатогранники. Наприклад, їх можна побачити у мармуровій мозаїці.
Математик Джеррі П.Кінг описує математику як мистецтво, зазначивши, що «ключами до математики є краса та елегантність, а не нудність та формальність».
Математику можна виділити у багатьох видах мистецтва, наприклад музиці, танці, архітектурі…
Моделювання є лише одним із шляхів ілюстрації математичних концепцій.
Мистецтво інколи стимулювало розвиток математики. Наприклад, теорія Брунеллескі про перспективу в архітектурі та живописі привела до циклу досліджень.
Математика і мистецтво знайшли своє поєднання і в сучасній школі. Кожна особистість має творчий потенціал. Сьогодні в творчих індивідах існує гостра соціальна потреба, тож розвиток творчого мислення в школярів – одне з найважливіших завдань сучасної школи.
Надзвичайно ефективним на уроках математики є використання техніки оригамі. Ще в ХІХ столітті німецький педагог Фрідріх Фребель заснував курс навчання математики за допомогою оригамі, на основі якого можна було покращити і зміцнити геометричні знання і вміння. Він пропонував своїм учням основи геометрії вивчати не за допомогою лінійки, циркуля та абстрактних понять, а через буквально відчутні реалії зігнутого паперу.
Оригамі – дивовижне мистецтво паперопластики. На сьогоднішній час безліч людей захоплюється цим мистецтвом, але мало хто задумується над тим, що це мистецтво тісно пов’язане з математикою.
Це мистецтво впевнено і твердо ввійшло в педагогіку і знайшло собі місце в усіх її галузях.
Педагогами багатьох країн було відмічено, що оригамі:
- Вчить слухати усні інструкції вчителя;
- Вчить виконувати послідовні дії;
- Вчить читати схеми , по яких складаються фігурки;
- Ознайомлює на практиці з основними геометричними поняттями;
- Розвиває впевненість в своїх силах і здібностях;
- Допомагає розвитку перших креслярських навиків;
- Стимулює розвиток пам’яті;
- Вчить сконцентровувати увагу;
- Покращує зорову пам’ять;
- Розвиває творчі здібності та фантазію.
Завдяки оригамі з’явилася можливість показати, що математика не суха наука, а поєднання краси та гармонії.
В рамках Року математичної освіти у 9-А класі був проведений урок «Задачі та доведення теорем за допомогою мистецтва оригамі».
Під час такого уроку ліцеїсти отримали можливість познайомитися з іншою математикою: більш цікавою і живою.
Для цього я, як вчитель математики, поставила перед собою наступні цілі:
- освітня: спираючись на знання учнів з математики, отриманих на уроках, закріпити в ігровій, цікавій формі вивчений раніше матеріал;
- розвиваюча: розвивати в учнів логічне мислення, інтерес до предмету математика, пам'ять, мову, кмітливість, допитливість;
- виховна: виховувати в учнів віру в свої сили, прагнення до прояву власної ініціативи; виховувати вміння працювати в колективі та вислуховувати товаришів, адекватно реагувати на отримані результати.
Робота над проєктом «Математика та моє хоббі», відкрила можливість формуванню в учнів лідерських якостей, предметної компетентності, допитливості та любові до математики, уміння логічно мислити, розв’язувати нестандартні задачі, задачі підвищеної складності, застосовувати математичні знання на практиці.
Для багатьох світ математики – це тільки задачі, формули, перпендикуляри, трикутники (як говорять, сіра та суха наука). Але виявляється, це не так. Кожен учитель – митець і творець своєї справи. Пов’язуючи математику з мистецтвом, ми інтерпретуємо її в живу і цікаву науку, яка стає ближчою і більш зрозумілою дітям. Саме цього вимагає від учителя сучасна школа, яка йде в нове життя, вимагає нових підходів, методів, форм роботи з учнями.
«Чим краще розвинуті руки, тим краще розвинутий розум»
Іммануїл Кант
Масляна… Масниця…Колодій… або День «халявних» булочок у ліцеї | « | Новини | » | # Наша_Леся_Українка |